Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Voralová Monika, Mgr. Ph.D.
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Prostředí a jeho pojetí ve speciální pedagogice Povaha a charakter prostředí jako proměnné i konstatnty Inventarizace prostředí Inventarizace postředí ve vztahu k postižení Inventarizace prostředí v institucionálním a domácím prostředí Evaluace podmínek daných prostředím. Vytváření map prostředí. Vytváření map a portrétů. Mapy a portréty prostředí v IVP. Mapy a portréty prostředí a jejich zohlednění v praxi. Rodinné prostředí jako důležitý prvek v edukaci i životě dítěte.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny)
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky je přiblížit materiální a sociální prostředí jako rozhodující faktor úspěchu speciálněpedagogiocké intervence a výchovy.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Znalosti z předchozích kurzů speciální pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Písemný test
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
& Vítková, M. (2004). Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. Brno: Paido.
-
Opatřilová, D. (2013). Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami =: Education of persons with severe disability and multiple disability. Brno: Masarykova univerzita.
-
Valentová, L., & Vágnerová, M. (1992). Psychický vývoj dítěte a jeho variabilita. Praha: Univerzita Karlova.
|