Předmět: Tyflopedie 3

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Tyflopedie 3
Kód předmětu USS/OTY3
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět je orientován na získání teoretických poznatků z oblasti diagnostiky a intervence u osob se zrakovým postižením se zaměřením na edukační proces.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Možnosti enkulturace klientů se zrakovým postižením.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce, Písemný test

Prokázání znalostí z oblasti speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením a splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Finková, D., Mitrychová, L., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Osoby se zrakovým postižením v procesu komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2009). Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Jesenský, J. (2002). Základy komprehenzivní tyflopedie. Hradec Králové : Gaudeamus.
  • Keblová, A. (1999). Kompenzační pomůcky : pro zrakově postižené žáky ZŠ.. Praha : Septima.
  • Kochová, K., & Schaeferová, M. (2015). Dítě s postižením zraku: rozvíjení základních dovedností od raného po školní věk. Praha: Portál.
  • Ludíková, L., Finková, D., & Stejskalová, K. (2013). Teoretická východiska speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Wiener, P. (2006). Prostorová orientace zrakově postižených.. Praha : Institut rehabilitace zrakově postižených UK FHS.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr