Vyučující
|
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zaměřuje na problematiku osob s e zrakovým postižením v prostředí rodiny jako první sociální skupiny. Dále se zaměřujeme na raný věk a předškolní věk z hlediska vývoje a rozvoje. Předmět také nabízí základní vhled do oblasti komunikace osob se zrakovým postižením (alternativní komunikační systémy)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cíl - Disciplína se zaměřuje na problematiku osob s e zrakovým postižením v prostředí rodiny jako první sociální skupiny. Dále se zaměřujeme na raný věk a předškolní věk z hlediska vývoje a rozvoje. Předmět také nabízí základní vhled do oblasti komunikace osob se zrakovým postižením (alternativní komunikační systémy)
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Balunová, K., Heřmánková, D., Ludíková, L. (2001). Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením.. Olomouc : Univerzita Palackého.
-
Jesenský, J. (1988). Hmatové vnímání informací pomocí tyflografiky. Praha : SPN.
-
Květoňová-Švecová. (1998). Oftalmopedie. Brno: Paido.
-
SMÝKAL, J. (1986). Výchova nevidomého dítěte předškolního věku. Praha: ÜV SI v ČSR.
-
Smýkal, J. (1986). Vznik a vývoj písma pro nevidomé.. Praha.
|