Vyučující
|
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Karunová Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je orientován na získání teoretických poznatků a praktických dovedností v komunikaci s osobami se zdravotním postižením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Seznámení s praktickými komunikačními modely.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce, Písemný test
Prokázání znalostí a dovedností z oblasti komunikace s osobami s postižením a splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Allhoff, D. W., Allhoff, W., & Bílková, J. (2008). Rétorika a komunikace: 14. vydání. Praha: Grada Publishing.
-
Hurst, B. (1994). Encyklopedie komunikačních technik. Praha: Grada.
-
Klapetek, M. (2008). Komunikace, argumentace, rétorika. Praha: Grada.
-
Novosad, L. (1997). Některé aspekty socializace lidí se zdarvotním postižením. Liberec: TU.
-
Vybíral, Z. (2003). Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál.
-
Vybíral, Z. (2000). Psychologie lidské komunikace. Praha 2000. Portál, Praha.
-
Vybíral, Z. (1997). Úvod do psychologie komunikace: přehled základních přístupů k interpersonální komunikaci. Hradec Králové: Gaudeamus.
-
Watzlawick, P., Bavelas, J. B., Jackson, D. D., Janečková, B., & Vybíral, Z. (2011). Pragmatika lidské komunikace: interakční vzorce, patologie a paradoxy. Brno: Newton Books.
|