Předmět: Diagnostický seminář 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Diagnostický seminář 1
Kód předmětu USS/ODS2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
  • Marossyová Petra, Mgr. Bc.
  • Priehradná Dušana, PaedDr.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Dřevojánková Jana, Mgr.
  • Baslerová Pavlína, PaedDr.
Obsah předmětu
Postupy a nástroje pedagogické diagnostiky budou zaměřeny na identifikaci vzdělávacích problémů ve stupni I a na diagnostiku dovedností očekávaných u dětí před nástupem k povinné školní docházce. V rámci tématu speciálně pedagogická diagnostika budou studenti seznámeni s Katalogy posuzování speciálních vzdělávacích potřeb a dalšími postupy spec. ped. diagnostiky. V rámci pedagogicko psychologické diagnostiky proběhne seznámení s rolí spec. pedagoga při stanovení závěrů pro vzdělávání na základě psychologického vyšetření a ve spolupráci s psychologem.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Práce na konkrétních případových studiích.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Baslerová, P. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Bednářová, J., Šmardová, V., & Šmarda, R. (2007). Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press.
  • Čadilová, V., Thorová, K., & Žampachová, Z. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Čadová, E. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Hadj-Moussová, Z., & Duplinský, J. (2002). Diagnostika: pedagogickopsychologické poradenství. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta.
  • Klenková, J. (2000). Možnosti stimulace preverbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido.
  • Lechta, V. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
  • Michalík, J., Baslerová, P., & Hanák, P. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Potměšil, M. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • SCHOPLER, E., REICHLER, R.J., LASINGOVÁ, M.. (1998). Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Praha: Portál.
  • Svoboda, M. (2005). Psychologická diagnostika dospělých. Praha, Portál.
  • Vágnerová M, Svoboda M, Krejčířová D. (2009). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha, Portál.
  • Valenta, M. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Vrbová, R. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr