Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Pryč Krahulcová Kristýna, Mgr. Ph.D.
-
Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na teoretické pojetí speciální pedagogiky, a to kontextu historického vývoje. Diskutován bude především vývoj a proměny pojetí speciální pedagogiky od počátků péče o lidi s postižením či znevýhodněním až do současnosti. Důraz pak bude kladen na aktuální pojetí a trendy a jejich propojení s praxí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je představit studentům vývoj teoretického pojetí speciální pedagogiky, a to v kontextu historického vývoje po aktuální stav.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Požadavky na ukončení předmětu budou upřesněny vyučujícím na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Jeřábková, K. (2013). Lidé se zdravotním postižením - historické aspekty. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Ludíková, L. (2005). Kombinované vady.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Michalík, J. (2013). Legislativa handicapovaných. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Valenta, M., & Michalík, J. (2012). Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb u dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|