Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student v instituci, která poskytuje své cílové skupině speciálněpedagogické intervence, asistuje osobě se speciálními potřebami či pracovníkovi zařízení. Asistuje u diagnostických aktivit, vyhodnocování testů, vypracování anamnéz, přípravě intervencí různých druhů apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Seznámení studentů s prací na pozici asistenta (osoby se speciálními potřebami či asistenta pracovníka odborného zařízení) v instituci, která poskytuje speciálněpedagogické intervence osobám se speciálními potřebami.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Vypracování deníku praxe, kde student zaznamenává a hodnotí průběh asistenční praxe. Odevzdání potvrzení a hodnocení praxe z instituce, kde praxe proběhla.
|
Doporučená literatura
|
-
Čapek, R. (2002). Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky).. Hradec Králové.
-
Podlahová, L. (1998). Pedagogická praxe. Olomouc.
|