Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky i semináře budou zaměřeny na problematiku speciálněpedagogické intervence zaměřené na skupinu klientů raného věku a jejich rodin nebo jiného, náhradního prostředí. Tematicky se obsah bude dotýkat následujících oblastí: Intervence SPPG rodiny dítě s postižením, Zvládání situace v rodině s dítětem s postižením, Plánování intervence v raném věku, Plánování a praktické aktivity v rané intervenci, Speciální pedagog intervence v raném věku, Příprava na roli pomáhajícího a Stimulační a aktivizační techniky v praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Poznat teorii a praxi speciální pedagogiky ranného věku
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru s odvoláním na obsah sylabů na www. uss.cz.
|
Doporučená literatura
|
-
KLENKOVÁ, J., KOLBÁBKOVÁ, E. (2005). Diagnostika předškoláka. Brno : MC nakladatelství.
-
OPATŘILOVÁ, D. (2006). Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.. Brno: MU.
|