Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky i semináře budou zaměřeny na problematiku speciálněpedagogické intervence u rodin s dětmi s kombinovaným postižením v předškolním věku a dále podle vybraných věkových kategorií dle studijního zaměření. Systém péče o osoby s kombinovaným postižením v zahraničí. Vytváření pojmů. Komunikace lingvistického a nelingvistického charakteru. Výstavba komunikace alternativními cestami. Prostorová orientace a její rozvoj. Institucionální péče o osoby s kombinovaným postižením. Psychologie a její postavení v pedagogice osob s kombinovaným postižením. Budování sociálních vztahů. Teorie tvorby IVP současné pohledy a teorie. IVP pro děti a žáky s kombinovaným postižením. IVP pro dospělé osoby s kombinovaným postižením. Syntetický pohled na problematiku vzdělávání a výchovy osob s kombinovaným postižením. Rozvoj komunikačních kompetencí. Úpravy prostředí v konkrétních podmínkách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Současné trendy péče o jedince , u nichž se vyskytuje současně více postižení. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Bartoňová, M. (2005). Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Brno: MSD.
-
JANOVCOVÁ, Z.. (2003). Alternativní a augmentativní komunikace. Brno: MU.
-
OPATŘILOVÁ, D. (2006). Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.. Brno: MU.
|