Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zaměřuje na problematiku osob s kombinovanými vadami v celém spektru, kdy vždy jedno z postižení je zrakové. Téma směřuje jak k deskripci postižení, ale taktéž důsledků pro komunikaci, samostatnost, získávání a předávání informací, apod. nedílnou součástí problematiky jsou i volnočasové aktivity osob se zrakovým a kombinovaným postižením .
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cíl - Disciplína se zaměřuje na problematiku osob s kombinovanými vadami v celém spektru, kdy vždy jedno z postižení je zrakové. Téma směřuje jak k deskripci postižení, ale taktéž důsledků pro komunikaci, samostatnost, získávání a předávání informací, apod. nedílnou součástí problematiky jsou i volnočasové aktivity osob se zrakovým a kombinovaným postižením .
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Ludíková, L., Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : Vydavatelství UP.
-
Jesenský, J. (2002). Základy komprehenzivní tyflopedie. Hradec Králové : Gaudeamus.
-
Ludíková. kombinované vady.
-
Ludíková, L. (2006). Tyflopedie - Andragogika.. Olomouc : UP.
-
Ludíková, Souralová. Hluchoslepota 1, 2.
|