Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je orientován na získání znalostí z oblasti diagnostiky, depistáže a intervenčních postupů při práci s osobami se zrakovým postižením v dospělém věku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Problematika tyflopedické péče o osoby v dospělém věku.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Písemný test
Prokázání znalostí z oblasti tyfloandragogiky a splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Joklíková, H., & Stoklasová, V. (2012). Otázky rehabilitace osob později osleplých. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Ludíková, L., Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : Vydavatelství UP.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením v dospělém a seniorském věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Jesenský, J. (2002). Základy komprehenzivní tyflopedie. Hradec Králové : Gaudeamus.
-
Ludíková, L. (2006). Tyflopedie - Andragogika.. Olomouc : UP.
|