Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou seznámeni s vývojem speciální pedagogiky pro roce 1990, a to jak v teoretickém ukotvení pojmového aparátu a východisek oboru, tak v oblasti praxe. Představena budou například následující témata: proměna ve vnímání lidí s postižením či postižením a jejich postavení ve společnosti, práva lidí s postižením či znevýhodněním, transformace sociální oblasti - od sociální péče k sociálním službám, proměna speciálního školství - fenomény integrace a inkluze,...
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Michalík, J., Baslerová, P., & Felcmanová, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část.
-
Renotiérová, M., & Ludíková, L. (2003). Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Valenta, M., & Hutyrová, M. (2014). Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál.
-
Valenta, M., & Michalík, J. (2012). Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb u dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|