Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni: - popsat a objasnit proces socializace jedincú se specifickými potřebami, - definovat rozdíly mezi inkluzivními a integrativními trendy v dané oblasti, - posoudit možnosti edukace a pracovního začlenění osob se zdravotním postižením, - popsat a interpretovat problematiku rodinných a partnerských vztahú v kontextu socializace těchto osob. Témy: - socializace, osoby se zdravotním a mentálním postižením, integrace, inkluze. Edukace osob se zdravotním a mentálním postižením. Profesní příprava, pracovní rehabilitace a možnosti pracovního uplatnění osob se zdravotním a mentálním postižením. Volnočasové aktivity osob se zdravotním postižením. Partnerský život so zdravotním postižením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
The aim is to understand the process of socialization for people with special needs, understand the difference between inclusion and integration, to assess the possibilities of education and employment as well as to describe the issues of family and relationships of people with disabilities. Topics: - Socialization, people with disabilities, integration, inclusion. Education of persons with disabilities. Professional preparation, vocational rehabilitation and the possibility of Occupational recruitment of persons with disabilities. Leisure activities of persons with disabilities. Partners living with disability.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Rozhovor
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
GRECMANOVÁ, H., NEUMEISTER, P. (ed.). (2008). Akční pole sociální práce - metodická příručka.. Olomouc: Votobia.
-
Kopřiva, J. (2016). Lidský vztah jako součást profese: psychoterapeutické kapitoly pro sociální pedagogické a zdravotnické profese.. Praha: Portál.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
VÁGNEROVÁ, M. (2008). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál.
-
VAŠŤATKOVÁ, J., VYHNÁLKOVÁ, P. (ed.). (2008). Moderní trendy ve speciální pedagogice s přesahem do sociální sféry.. Olomouc: Hanex.
-
VÍTKOVÁ, M. (ed.). (2004). Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido.
|