Předmět: Socialization of persons with disabilities

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Socialization of persons with disabilities
Kód předmětu USS/NASPD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni: - popsat a objasnit proces socializace jedincú se specifickými potřebami, - definovat rozdíly mezi inkluzivními a integrativními trendy v dané oblasti, - posoudit možnosti edukace a pracovního začlenění osob se zdravotním postižením, - popsat a interpretovat problematiku rodinných a partnerských vztahú v kontextu socializace těchto osob. Témy: - socializace, osoby se zdravotním a mentálním postižením, integrace, inkluze. Edukace osob se zdravotním a mentálním postižením. Profesní příprava, pracovní rehabilitace a možnosti pracovního uplatnění osob se zdravotním a mentálním postižením. Volnočasové aktivity osob se zdravotním postižením. Partnerský život so zdravotním postižením.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
The aim is to understand the process of socialization for people with special needs, understand the difference between inclusion and integration, to assess the possibilities of education and employment as well as to describe the issues of family and relationships of people with disabilities. Topics: - Socialization, people with disabilities, integration, inclusion. Education of persons with disabilities. Professional preparation, vocational rehabilitation and the possibility of Occupational recruitment of persons with disabilities. Leisure activities of persons with disabilities. Partners living with disability.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Rozhovor

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • GRECMANOVÁ, H., NEUMEISTER, P. (ed.). (2008). Akční pole sociální práce - metodická příručka.. Olomouc: Votobia.
  • Kopřiva, J. (2016). Lidský vztah jako součást profese: psychoterapeutické kapitoly pro sociální pedagogické a zdravotnické profese.. Praha: Portál.
  • Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
  • VÁGNEROVÁ, M. (2008). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál.
  • VAŠŤATKOVÁ, J., VYHNÁLKOVÁ, P. (ed.). (2008). Moderní trendy ve speciální pedagogice s přesahem do sociální sféry.. Olomouc: Hanex.
  • VÍTKOVÁ, M. (ed.). (2004). Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr