Název předmětu | Teorie speciální pedagogiky |
---|---|
Kód předmětu | USS/MTSP |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět je zaměřen na teoretické pojetí speciální pedagogiky, a to kontextu historického vývoje. Diskutován bude především vývoj a proměny pojetí speciální pedagogiky od počátků péče o lidi s postižením či znevýhodněním až do současnosti. Důraz pak bude kladen na aktuální pojetí a trendy a jejich propojení s praxí. Výukové teze: " terminologické posuny ve speciální pedagogice " společnost a lidé s postižením v historických proměnách " předmět péče speciální pedagogiky v historických proměnách " proměny paradigmat speciální pedagogiky " současné pojetí speciální pedagogiky " soudobé trendy v péči o osoby se specifickými potřebami " nestátní sektor v péči o lidi s postižením či znevýhodněním " integrace, inkluze " deinstitucionalizace " pracovní uplatnění lidí s postižením či znevýhodněním " celoživotní vzdělávání v kontextu speciální pedagogiky
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|