Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
představení (teoretické i praktické) konkrétních technických kompenzačních pomůcek a přístrojů využívaných v edukačním, poradenském a terapeutickém procesu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se speciálními individuálními i kolektivními elektrotechnickými zařízeními, přístroji, pomůckami a speciálním softwarem, které jsou využívány v péči o osoby s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením, popřípadě se symptomatickými poruchami řeči.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
|
Doporučená literatura
|
-
BAREŠOVÁ, J.; HRUBÝ, J. (1999). Didaktické a technické pomůcky pro sluchově postižené v MŠ a ZŠ. Praha.
-
Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. (1995). Technické prostředky ve výuce. Olomouc: VUP.
-
LANGER, J.; MICHALÍK, J.; HANÁKOVÁ, A.; KANTOR, J.; RŮŽIČKOVÁ, V. (2013). Technické pomůcky pro osoby se zdravotním postižením. Olomouc.
-
Peutelschmiedová, A.; Vitásková, K. (2005). Logopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
RUZICKA, E. (2007). Technologie vzdělávání.. Olomouc.
-
VOBOŘIL, D.; KVĚTON, P.; JELÍNEK, M. (2008). Experimentální přístrojová technika v raných psychologických laboratořích. Brno.
|