Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Müller Oldřich, Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína je zaměřena na vymezení, teoretická východiska, terminologii a metodologii arteterapie a některých dalších vybraných psychoterapeutických metod. Metodická část frekventatnty seznamuje s možnostmi praktického využití technik jednotlivých terapií (např. uměleckých terapií, činnostních terapií, terapií hrou, terapií s využitím zvířat apod.) zejména při práci s dětmi a mládeží se specifickými potřebami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřena na vymezení, teoretická východiska, terminologii a metodologii arteterapie a některých dalších vybraných psychoterapeutických metod. Metodická část frekventatnty seznamuje s možnostmi praktického využití technik jednotlivých terapií (např. uměleckých terapií, činnostních terapií, terapií hrou, terapií s využitím zvířat apod.) zejména při práci s dětmi a mládeží se specifickými potřebami.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
|
Doporučená literatura
|
-
KANTOR, J., LIPSKÝ, M., WEBER, J. (2009). Základy muzikoterapie. Praha: Grada.
-
MÜLLER, O. a kol. (2005). Terapie ve speciální pedagogice.. Olomouc: UP Olomouc.
-
Muller,O. a kol. Terapie ve speciální pedagogice.
-
ŠICKOVÁ - FABRICI, J. (2002). Základy arteterapie. Praha: Portál.
-
VALENTA, M. (2007). Dramaterapie. Praha: Grada.
|