Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Náplní výukového předmětu je systém orální komunikace sluchově postižených, charakteristika mluvní produkce SP, metodika nácviku vokálů a konsonant. V praktické části se studenti seznámí s vizuálně-motorickými systémy - český znakový jazyk a prstová abeceda (jednoruční a obouruční).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Náplní výukového předmětu je systém orální komunikace sluchově postižených, charakteristika mluvní produkce SP, metodika nácviku vokálů a konsonant. V rámci výuky předmětu studenti používají jako zdroj informací o znacích českého znakového jazyka on-line slovník českého znakového jazyka (dostupný na http://znaky.zcu.cz), vytvořený v rámci projektu ESF CZ.1.07/2.2.00/07.0189 "Potlačení jazykové bariéry sluchově postižených studentů prostřednictvím automatického zpracování jazyka".
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
|
Doporučená literatura
|
-
Janotová, N., Řeháková, K. (1990). Surdopedie I.. UK.
-
LANGER, J. a kol. On-line slovník českého znakového jayzka (http://znaky.zcu.cz).
-
LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (1. a 2. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (3. a 4. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
POTMĚŠIL, M. (1992). Prstová abeceda. Praha: FRPSP.
-
SOURALOVÁ, E. (2002). Čtení neslyšících. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Strnadová, V. (1994). Potom ti to povíme.. Praha : Česká unie neslyšících.
|