Předmět: Specializace v surdopedii 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Specializace v surdopedii 1
Kód předmětu USS/LSP1
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahová stránka výuky umožňuje získat teoretické základy vizuálněmotorických komunikačních systémů a jejich praktické využití při surdopedické intervenci u jedinců se sluchovým a dalším přidruženým postižením. Podává přehled o možnostech začlenění jedinců se sluchovým postižením do majoritní společnosti a o základech surdopedické intervence u jedinců s kochleárním implantátem. Součástí výuky je osvojení a rozvoj specifických dorozumívacích dovedností nezbytných pro funkční komunikaci s jedinci se sluchovým postižením.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Demonstrace
Výstupy z učení
Cílem disciplíny je vhled do problematiky speciálněpedagogické disciplíny surdopedie, který je předpokladem pro uplatňování základů a teoretických východisek pro práci logopeda s jedincem se sluchovým postižením.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
Doporučená literatura
  • BARVÍKOVÁ, J., GAITZSCHOVÁ, H., HERTLOVÁ, A. (2009). Kochleární implantáty: rady a zkušenosti.. Praha.
  • DOUŠOVÁ, V., KRATOCHVÍLOVÁ, K., MOTEJZÍKOVÁ, J. (2014). Být neslyšící nemusí být problém - Jak postupovat při výchově dětí se sluchovým postižením. Praha.
  • SERVUSOVÁ, J. (2008). Kontrastivní lingvistika - český jazyk x český znakový jazyk.. Praha: ČKTZJ.
  • SERVUSOVÁ, J. (2008). Kontrastivní lingvistika ? český jazyk x český znakový jazyk. Praha.
  • SOURALOVÁ, E. HORÁKOVÁ, R. (2008). Problematika osob s hluchoslepotou a kontaktní tlumočení u hluchoslepých preferujících český znakový jazyk. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka.
  • ZÁHUMENSKÁ, J., DINGOVÁ, N., HORÁKOVÁ, R. (2008). Specifika tlumočení ve vzdělávání. Praha: ČKTZJ.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr