Předmět: Smyslová výchova a propedeutika lexie, grafie a kalkulie pro předškolní a mladší školní věk

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Smyslová výchova a propedeutika lexie, grafie a kalkulie pro předškolní a mladší školní věk
Kód předmětu USS/LSMY
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Student musí splnit podmínky stanovené docházky a prokázat teoretické znalosti i praktické dovednosti vztahující se k probírané tématice, které si osvojí v průběhu výuky a absolvování logopedické stáže v zimním semestru 1. ročníku. Student aktivně rozpracovává a prezentuje osvojené dovednosti pod supervizí vyučujícího předmětu. Součástí předmětu jsou společné ústní i písemné rozbory mluvního, písemného, čteného projevu klientů s cílem rozpoznat, analyzovat obtíže, navrhnout a diskutovat případné korektní a nekorektní logopedické přístupy a vedení klienta. Cíl předmětu: " Osvojení terminologie, speciálněpedagogické logopedické diagnostiky - praktická cvičení zaměřená na osvojení metodiky speciálněpedagogické logopedické diagnostiky vybraných speciálních schopností účastných při rozvoji lexie, grafie, kalkulie (viz níže Témata). " Speciálněpedagogická logopedická intervence a prevence fixace nedostatků v oblasti vybraných speciálních schopností účastných při rozvoji lexie, grafie, kalkulie (viz níže Témata) - praktická cvičení na osvojení metodiky práce s klienty s obtížemi ve vybraných speciálních schopnostech. " Přesah obtíží v uvedených vybraných speciálních schopnostech do mluvního projevu, čtení, psaní, počítání. " Diagnostické materiály, logopedické pomůcky, přístrojová a počítačová technika. Témata:: " Fonologické procesy. " Fonematická diferenciace, sluchová analýza a syntéza, smysl pro rytmus. " Fonemický sluch. " Specifický logopedický nález. " Grafomotorika a směrovost. " Vizuální percepce. Vizuomotorika. " Příprava na čtení a psaní jako součást prevence obtíží ve čtení a psaní. " Matematické představy.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní