Předmět: Specializace v logopedii 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Specializace v logopedii 2
Kód předmětu USS/LSL2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
  • Červenková Simona, Mgr.
Obsah předmětu
Narušení fonace. Speciální logopedická diagnostika a diferenciální diagnostika poruch hlasu. Specifika intervenčního a terapeutického přístupu logopeda k poruchám hlasu z vývojového hlediska Narušení zvuku orální řeči po stránce rezonance, velofaryngeální insfucience. Orofaciální rozštěpy a jejich důsledky v oblasti primární i sekundární symptomatologie. Narušení artikulace orální řeči dyslálie a příbuzné formy narušení komunikační schopnosti bez organického etiologického podkladu. Narušení plynulosti řeči.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Cílem disciplíny je vhled do problematiky speciálněpedagogické disciplíny logopedie, komparace získaných poznatků a jejich aplikace při řešení modelových situací, které jsou předpokladem pro práci logopeda.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
Doporučená literatura
  • Cséfalvay, Z., Lechta, V., & Wdowyczynová, M. (2013). Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. Praha: Portál.
  • FREEMAN, R. D. (1992). Tvé dítě neslyší.. Praha: FRPSP.
  • Hahn, A. et al. (2007). Otorinolaryngologie a foniatrie v současné praxi.
  • Hložek, Z. (1995). Základy audiologie.. Olomouc: UP.
  • HRUBÝ, J. (1999). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících nedoslýchavých po jejich vlastním osudu I.. Praha: FRPSP.
  • Lechta, V. (2010). Koktavost: integrativní přístup. Praha: Portál.
  • Peutelschmiedová, A. (2000). Aktuální problémy balbutiologie. Olomouc: Univerzita Palackého.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr