Vyučující
|
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
-
Majerová Radka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsah - viz cíle.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem je získání vědomostí o metodikách a způsobech práce uplatnitelných u osob s tělesným a kombinovaným postižením nebo chronickým onemocněním. Výuka se bude týkat metodik v oblasti alimentace, polohování a přesunů, strukturovaného učení, kreativních přístupů, muzikoterapie, interakčních a komunikačních modelů, FIE a zprostředkovaného učení, behaviorálních technik (ABA), fyzioterapie a ergoterapie atd.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru - účast na výuce (min. 80 %) a rozhovor pro ověření znalostí na konci semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Jankovský, J. (2006). Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. Praha: Triton.
-
Kantor, J. Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením: výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a terapiích.
-
NOVOSAD, L. (2002). Somatopedie. Kapitoly ze základů speciální pedagogiky.. Liberec: PdF TUL.
-
Vítková, M. (2006). Somatopedické aspekty. Brno : Paido.
|