Vyučující
|
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem disciplíny je stručný souhrn učiva speciálněpedagogické disciplíny surdopedie, který je základním předpokladem pro surdopedickou intervenci realizovanou z pozice logopeda. Přednášky jsou zaměřené na komparaci jednotlivých přístupů k osobám se sluchovým postižením z hlediska potřebné saturace potřeb v rámci komunikačních kompetencí, specifikám intervence u dětí se sluchovým postižením ve školách běžného vzdělávacího proudu a jedincům s vícečetným postižením vyžadujícím v rámci individuálního přístupu specifické intervenční postupy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je stručný souhrn učiva speciálněpedagogické disciplíny surdopedie, který je základním předpokladem pro surdopedickou intervenci realizovanou z pozice logopeda.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
|
Doporučená literatura
|
-
BENDOVÁ, P., JEŘÁBKOVÁ, K., RŮŽIČKOVÁ, V. (2006). Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Freeman, R. Tvé dítě neslyší.
-
HRUBÝ, J. (1998). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu II.díl. Praha: FRPSP.
|