Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zásady, metody a techniky logopedické intervence u specifických poruch učení - podrobnější vhled do jednotlivých typů . Diagnostický a terapeutický materiál a metodika korekce a edukace u vývojových typů a reedukace u získaných typů poruch lexie, grafie, ortografie a kalkulie a dalších souvisejících poruch. Organizace péče o děti i dospělé se specifickými poruchami učení. Problematika hodnocení a klasifikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Zásady, metody a techniky logopedické intervence u specifických poruch učení. Diagnostický a terapeutický materiál. Organizace péče o děti se specifickými poruchami učení. Problematika hodnocení a klasifikace.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
|
Doporučená literatura
|
-
& Kucharská, A. (2000). Specifické poruchy učení a chování: sborník 2000. Praha: Portál.
-
Matějček, Z. (1995). Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H.
-
Pokorná, V. (2001). Teorie a náprava poruch učení a chování. Praha: Portál. Praha: Portál.
-
VITÁSKOVÁ, K. (2006). Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení. Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál.
|