Předmět: Specifické poruchy učení 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Specifické poruchy učení 1
Kód předmětu USS/LPU1
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Teorie specifických poruch učení - základní terminologické vymezení, historie, etiologie, symptomatologie, diagnostika. Neuropsychologické přístupy. Psychosociální problémy dětí se specifickými poruchami učení. Deficity dílčích funkcí.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je podrobnější vhled do problematiky specifických vývojových poruch učení s přesahem do dalších poruch, s důrazem na logopedický náhled, včetně multifaktoriálních bio-psycho-sociálních etiologických vazeb.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
Doporučená literatura
  • BARTOŇOVÁ, M. (2012). Specifické poruchy učení: text k distančnímu vzdělávání. Brno.
  • BLAŽKOVÁ, R. (2009). Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice. Brno.
  • JOŠT, J. (2011). Čtení a dyslexie. Praha.
  • KIRBYOVÁ, A. (2009). Nešikovné dítě: Dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha.
  • Krejčová, L., Mertin, V. (eds.). (2010). Pedagogická intervence u žáků. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
  • Matějček, Z. (1995). Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H.
  • Pokorná, V. (2001). Teorie a náprava poruch učení a chování. Praha: Portál. Praha: Portál.
  • VITÁSKOVÁ, K. (2006). Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení. Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr