Předmět: Logopedické praktikum 3

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Logopedické praktikum 3
Kód předmětu USS/LPR3
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mironova Tabachová Jana, Mgr. Bc.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student aktivně rozpracovává a prezentuje osvojené dovednosti pod supervizí vyučujícího předmětu. Součástí praktika jsou společné ústní i písemné rozbory pořízených audiovizuálních záznamů ve výuce s cílem detekovat, analyzovat, identifikovat a diskutovat případné korektní a nekorektní logopedické postupy a strategie. Témata: Afázie Symptomatické poruchy řeči u PAS Dysartrie - typy dysartrie, diagnostika a intervence. Praktická cvičení. Speciální technické a přístrojové pomůcky v diagnostice a intervenci. Symptomatické poruchy řeči při postižení hybnosti a při mentálním postižení - diagnostika a intervence.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace
Výstupy z učení
Student aktivně rozpracovává a prezentuje osvojené dovednosti pod supervizí vyučujícího předmětu. Součástí praktika jsou společné ústní i písemné rozbory pořízených audiovizuálních záznamů ve výuce s cílem detekovat, analyzovat, identifikovat a diskutovat případné korektní a nekorektní logopedické postupy a strategie.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
Doporučená literatura
  • Csévalvay, Z., Lechta, V. (2013). Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. Praha.
  • Čecháčková, M. (2000). Textová a obrázková cvičebnice pro nemocné. Olomouc: FN.
  • Lechta, V. (2002). Symptomatické poruchy řeči.. Praha: Portál.
  • PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. (2009). Logopedické poradenství.. Praha: Grada.
  • Škodová, E., & Jedlička, I. (2007). Klinická logopedie. Praha: Portál.
  • Thorová, K. (2012). Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr