Předmět: Logopedické praktikum 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Logopedické praktikum 2
Kód předmětu USS/LPR2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cíl předmětu: Speciálněpedagogická logopedická diagnostika - praktická cvičení zaměřená na osvojení metodiky logopedické diagnostiky u vybraných typů narušení komunikační schopnosti Logopedická intervence a prevence narušené komunikační schopnosti - praktická cvičení na osvojení metodiky logopedické intervence a práce s klienty s vybranými typy narušení komunikační schopnosti (

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Demonstrace
Výstupy z učení
Cíl předmětu: Speciálněpedagogická logopedická diagnostika - praktická cvičení zaměřená na osvojení metodiky logopedické diagnostiky u vybraných typů narušení komunikační schopnosti. Logopedická intervence a prevence narušené komunikační schopnosti - praktická cvičení na osvojení metodiky logopedické intervence a práce s klienty s vybranými typy narušení komunikační schopnosti. Student aktivně rozpracovává a prezentuje osvojené dovednosti pod supervizí vyučujícího předmětu. Součástí praktika jsou společné ústní i písemné rozbory pořízených audiovizuálních záznamů s cílem detekovat, analyzovat, identifikovat a diskutovat případné korektní a nekorektní logopedické postupy a strategie.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
Doporučená literatura
  • Dvořák, J. (1998). Logopedický slovník. Terminologický a výkladový.. Žďár n.Sázavou: Edice LOGOPAEDIA CLINICA.
  • Jedlička, I.; Škodová, E. (2007). Klinická logopedie. Praha: Portál.
  • Kerekrétiová, A., & Fejglová, A. (2008). Velofaryngální dysfunkce a palatolalie: [klinicko-logopedický aspekt]. Praha: Grada.
  • Kerekrétiová, A. (2009). Základy logopédie. Bratislava: Univerzita Komenského.
  • KLENKOVÁ, J. (2006). Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada.
  • Krahulcová, B. (2013). Dyslalie - patlavost: vady a poruchy výslovnosti. Praha: Beakra.
  • Lechta, V., & Křížová, J. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
  • Lechta, V., & Křížová, J. (2011). Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
  • Lechta, V. Koktavost: integrativní přístup.
  • Lechta, V. (2010). Koktavost: integrativní přístup. Praha: Portál.
  • Vyštejn, J. (1991). Vady výslovnosti: diagnostika, ošetření a prevence patlavosti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr