Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hlavinková Alena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je komplexní uchopení problematiky práce s klientem v rámci konkrétní individuální speciálněpedagogické poradenské intervence prováděné studentem v rámci přímých aktivit s konkrétním klientem pod odbornou supervizí. V rámci této intervence student aplikuje obecný rámec práce s klientem, zásady obecného přístupu, zásady vedení rozhovoru, aplikace konkrétních diagnostických a intervenčních postupů zaměřených poruchy, odchylky či specifika komunikace apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je komplexní uchopení problematiky práce s klientem v rámci konkrétní individuální speciálněpedagogické poradenské intervence prováděné studentem v rámci přímých aktivit s konkrétním klientem pod odbornou supervizí. V rámci této intervence student aplikuje obecný rámec práce s klientem, zásady obecného přístupu, zásady vedení rozhovoru, aplikace konkrétních diagnostických a intervenčních postupů zaměřených poruchy, odchylky či specifika komunikace apod.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
|
Doporučená literatura
|
-
Honzák, R. (1997). Komunikační pasti v medicíně. Praha: Galén.
-
JANKOVSKÝ, J. (2003). Etika pro pomáhající profese.. Praha.
-
Kopřiva, K. (1997). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.
|