Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Ludíková Barbora, MUDr. Ph.D.
-
Horák František, MUDr.
|
Obsah předmětu
|
Zdravotní stav našich dětí, trendy pozitivní a negativní, úloha společnosti, zdravotnictví a školství na zlepšení stavu. Cílem předmětu je rozvinout znalosti v oblasti epidemiologie a získat přehled (spolu s klinickými příznaky) o nejčastějších onemocněních dětí předškolního věku. Dále se seznámit se zásadami spolupráce učitele s lékařem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Zdravotní stav našich dětí, trendy pozitivní a negativní, úloha společnosti, zdravotnictví a školství na zlepšení stavu. Cílem předmětu je rozvinout znalosti v oblasti epidemiologie a získat přehled (spolu s klinickými příznaky) o nejčastějších onemocněních dětí předškolního věku. Dále se seznámit se zásadami spolupráce učitele s lékařem.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
|
Doporučená literatura
|
-
Goldmann R. Cichá M. (2002). Základy pediatrie pro pedagogy. UP Olomouc.
-
Kotulán J. aj. (2000). Zdravotní nauky pro pedagogy. Brno.
-
Volf, V., Volfová, H. (2003). Pediatrie - pro střední zdravotnické školy. Praha: Informatorium.
|