Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Stryková Eva, PaedDr.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kazuistika - případová studie. Základní pojmy. Klasifikace kazuistik. Anamnestický dotazník. Příklady kazuistik klientů (všech věkových kategorií) s narušenou komunikační schopností, příklady kazuistik logopedické intervence u klientů a jejich rozbor. Získávání, studium a zpracování dostupných materiálů o klientovi s narušenou komunikační schopností a průběhu logopedické intervence u klienta. Příprava kazuistik, prezentace a rozbor kazuistik.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Analýza konkrétních kazuistik s vyústěním možné generalizace problémů aplikace logopedické intervence u nejširšího spektra naručení komunikační schopnosti ve všech věkových kategoriích.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
|
Doporučená literatura
|
-
Bauerová. (2008). Handicap v příbězích. Ostrava, VŠB-TU.
-
Dvořák, J. (1998). Logopedický slovník. Terminologický a výkladový.. Žďár n.Sázavou: Edice LOGOPAEDIA CLINICA.
-
Edelsberger, L. et al. (2000). Defektologický slovník. Jinočany: H & H.
-
LECHTA, V. A KOL. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
-
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing.
-
Peutelschmiedová, A. (2008). Koktavost v kazuistikách. Úspěchy a nezdary terapie. Praha: Grada.
-
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
|