Předmět: Kazuistický diagnostický seminář 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Kazuistický diagnostický seminář 1
Kód předmětu USS/LKA1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Stryková Eva, PaedDr.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Kazuistika - případová studie. Základní pojmy. Klasifikace kazuistik. Anamnestický dotazník. Příklady kazuistik klientů (všech věkových kategorií) s narušenou komunikační schopností, příklady kazuistik logopedické intervence u klientů a jejich rozbor. Získávání, studium a zpracování dostupných materiálů o klientovi s narušenou komunikační schopností a průběhu logopedické intervence u klienta. Příprava kazuistik, prezentace a rozbor kazuistik.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Analýza konkrétních kazuistik s vyústěním možné generalizace problémů aplikace logopedické intervence u nejširšího spektra naručení komunikační schopnosti ve všech věkových kategoriích.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
Doporučená literatura
  • Bauerová. (2008). Handicap v příbězích. Ostrava, VŠB-TU.
  • Dvořák, J. (1998). Logopedický slovník. Terminologický a výkladový.. Žďár n.Sázavou: Edice LOGOPAEDIA CLINICA.
  • Edelsberger, L. et al. (2000). Defektologický slovník. Jinočany: H & H.
  • LECHTA, V. A KOL. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
  • Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing.
  • Peutelschmiedová, A. (2008). Koktavost v kazuistikách. Úspěchy a nezdary terapie. Praha: Grada.
  • Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr