Předmět: Logopedie a fonetika 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Logopedie a fonetika 2
Kód předmětu USS/LGF2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Studiem předmětu si studenti prohloubí a rozšíří znalosti z předmětu Logopedie a fonetika 1. Předmět je ukončen zkouškou, která má komplexní dvousemestrální charakter. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: orientačně rozpoznat fyziologické obtíže ve vývoji řeči předškolního dítěte i odchylky, které nejsou ve vývoji řeči u dítěte předškolního věku fyziologické a v indikovaných případech doporučit konzultaci u logopeda, ukázat rodičům dítěte předškolního věku, kde najdou kontakty na logopedy pracující v resortu školství i v resortu zdravotnictví, vyšetřit lateralitu u dítěte předškolního věku a doporučit vhodné přístupy směřující k příznivému vývoji laterality dítěte, orientačně u dítěte předškolního věku posoudit úroveň jazykových a kognitivních schopností, které jsou předpokladem úspěšného zvládnutí počátečního čtení a psaní. Umět tyto schopnosti přiměřeně rozvíjet, rozpoznat úroveň grafomotoriky, grafomotorické obtíže u dítěte předškolního věku, znát a umět použít poznatky směřující k rozvoji grafomotoriky dítěte předškolního věku, orientovat se v systému českých hlásek a aplikovat poznatky v rozvoji fonematického sluchu i hláskové analýzy a syntézy u dětí předškolního věku, znát vhodné přístupy k dětem v období fyziologických dysfluencí, k dětem ohroženým vznikem incipientní koktavosti, umět volit vhodné činnosti, které navozují, podporují a fixují plynulost mluvního projevu u dětí předškolního věku, orientovat se v oblasti poruch výslovnosti a narušení zvuku řeči, rozpoznat obtíže ve výslovnosti i obtíže v souvislosti s narušením zvuku řeči, orientačně rozpoznat úroveň porozumění řeči dítěte, orientačně posoudit sluch dítěte, úroveň jemné i hrubé motoriky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr