Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Svoboda Pavel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metody, techniky a postupy v biblioterapii. Zaměření biblioterapie podle věku a postižení. Funkce a účinky četby, čtenářské typy. Zásady verbálního a nonverbálního projevu v biblioterapii.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Metody, techniky a postupy v biblioterapii. Zaměření biblioterapie podle věku a postižení. Funkce a účinky četby, čtenářské typy. Zásady verbálního a nonverbálního projevu v biblioterapii. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
BADERGRUBER, B. , PIRKL, F. (1994). Příběhy pomáhající s problémy.. Praha: Portál.
-
FIŠER, Z. (2001). Tvůrčí psaní.. Brno: Paido.
-
MÜLLER, O. a kol. (2005). Terapie ve speciální pedagogice.. Olomouc: UP Olomouc.
-
SVOBODA, P. (2007). Poetoterapie.. Olomouc: Univerzita Palackého.
|