Název předmětu | Souvislá asistenční praxe 2 (logopedická/surdopedická) |
---|---|
Kód předmětu | USS/KZAX2 |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem souvislé asistenční praxe 2 je rozvoj a podpora odborných kompetencí studentů k výkonu speciálněpedagogické profese v zařízeních, jejichž cílovou skupinou jsou osoby se sluchovým postižením nebo s narušenou komunikační schopností. Obsahové zaměření předmětu navazuje na teoretické znalosti z disciplín logopedie a surdopedie a jejich propedeutických disciplín. Praxe by měly vést studenty k reflexi a sebereflexi zkušeností a k aktivní aplikaci teoretických poznatků do speciálněpedagogické praxe. - Odborná praxe je koordinována a hodnocena na základě plnění vyučujícím zadaných požadavků a úkolů. - Důraz na individuální přístup ke studentovi, který podněcuje a rozvíjí jeho osobnostní a profesní rozvoj, - Podmínkou udělení zápočtu je také aktivní participace všech zúčastněných stran (student - garant praxe - zařízení), spolu se vzájemnou evaluací. - Výstupy, které dokumentují osobnostní a profesní rozvoj, studenti předkládají v portfoliích. Souvislá asistenční praxe navazuje na průběžnou asistenční praxi. Toto období zahrnuje průměrně 60 vyučovacích hodin, z toho 20 náslechových hodin u učitele i asistentů pedagoga ve třídě, do které byl student přidělen (student pořídí záznam) a dalších 40 hodin asistenční práce se žákem. Student v rámci praxe: * Po uskutečnění náslechových hodin bude samostatně pracovat s žákem (bude mu pedagogem určený žák, přípravy na hodinu vždy konzultuje s učitelem, popř. s asistentem pedagoga tohoto žáka). * Prostuduje dostupnou osobní dokumentaci žáků (zdravotní stav, charakter zdravotního znevýhodnění nebo postižení a jeho etiologie). * Měl by navázat komunikační kontakt s určeným žákem dle míry jeho možností. * Seznámí se s organizací provozu školy nebo výchovného zařízení. Jako výstup z praxe předloží portfolio, které bude obsahovat deník příprav pro asistenční práci, záznamy z náslechů, autoreferát praxe, hodnocení praxe a další dle specifických požadavků garanta praxe
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (BB24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |