Předmět: Souvislá asistenční praxe 2 (logopedická/surdopedická)

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Souvislá asistenční praxe 2 (logopedická/surdopedická)
Kód předmětu USS/KZAX2
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem souvislé asistenční praxe 2 je rozvoj a podpora odborných kompetencí studentů k výkonu speciálněpedagogické profese v zařízeních, jejichž cílovou skupinou jsou osoby se sluchovým postižením nebo s narušenou komunikační schopností. Obsahové zaměření předmětu navazuje na teoretické znalosti z disciplín logopedie a surdopedie a jejich propedeutických disciplín. Praxe by měly vést studenty k reflexi a sebereflexi zkušeností a k aktivní aplikaci teoretických poznatků do speciálněpedagogické praxe. - Odborná praxe je koordinována a hodnocena na základě plnění vyučujícím zadaných požadavků a úkolů. - Důraz na individuální přístup ke studentovi, který podněcuje a rozvíjí jeho osobnostní a profesní rozvoj, - Podmínkou udělení zápočtu je také aktivní participace všech zúčastněných stran (student - garant praxe - zařízení), spolu se vzájemnou evaluací. - Výstupy, které dokumentují osobnostní a profesní rozvoj, studenti předkládají v portfoliích. Souvislá asistenční praxe navazuje na průběžnou asistenční praxi. Toto období zahrnuje průměrně 60 vyučovacích hodin, z toho 20 náslechových hodin u učitele i asistentů pedagoga ve třídě, do které byl student přidělen (student pořídí záznam) a dalších 40 hodin asistenční práce se žákem. Student v rámci praxe: * Po uskutečnění náslechových hodin bude samostatně pracovat s žákem (bude mu pedagogem určený žák, přípravy na hodinu vždy konzultuje s učitelem, popř. s asistentem pedagoga tohoto žáka). * Prostuduje dostupnou osobní dokumentaci žáků (zdravotní stav, charakter zdravotního znevýhodnění nebo postižení a jeho etiologie). * Měl by navázat komunikační kontakt s určeným žákem dle míry jeho možností. * Seznámí se s organizací provozu školy nebo výchovného zařízení. Jako výstup z praxe předloží portfolio, které bude obsahovat deník příprav pro asistenční práci, záznamy z náslechů, autoreferát praxe, hodnocení praxe a další dle specifických požadavků garanta praxe

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (BB24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní