Vyučující
|
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cíl - Disciplína se zaměřuje na problematiku osob s kombinovanými vadami v celém spektru, kdy vždy jedno z postižení je zrakové. Téma směřuje jak k deskripci postižení, ale taktéž důsledků pro komunikaci, samostatnost, získávání a předávání informací, apod. nedílnou součástí problematiky jsou i volnočasové aktivity osob se zrakovým a kombinovaným postižením .
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cíl - Disciplína se zaměřuje na problematiku osob s kombinovanými vadami v celém spektru, kdy vždy jedno z postižení je zrakové. Téma směřuje jak k deskripci postižení, ale taktéž důsledků pro komunikaci, samostatnost, získávání a předávání informací, apod. nedílnou součástí problematiky jsou i volnočasové aktivity osob se zrakovým a kombinovaným postižením .
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
FINKOVÁ, D. LUDÍKOVÁ, L. RŮŽIČKOVÁ, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením.. Olomouc: UP.
-
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. (2004). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku.. Brno: Paido.
-
URBÁNKOVÁ, M. a kol. (1985). Reedukace zrakového vnímání tupozrakých a šilhavých dětí předškolního věku.. Brno: KPÚ.
|