Vyučující
|
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je orientován na získání poznatků z oblasti speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením s důrazem na otázky edukace a souvisejících aspektů. Obsahově předmět navazuje na USS/KVTY1.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je orientován na získání poznatků z oblasti speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením s důrazem na otázky edukace a souvisejících aspektů. Obsahově předmět navazuje na USS/KVTY1.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Dítě se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
NIELSENOVÁ, I. (1998). Učení zrakově postižených dětí v raném věku.. Praha: ISV.
-
SMÝKAL, J. (1986). Výchova nevidomého dítěte předškolního věku. Praha: ÜV SI v ČSR.
-
Smýkal, J. (1986). Vznik a vývoj písma pro nevidomé.. Praha.
-
URBÁNKOVÁ, M. a kol. (1985). Reedukace zrakového vnímání tupozrakých a šilhavých dětí předškolního věku.. Brno: KPÚ.
-
Wiener, P. (2006). Prostorová orientace zrakově postižených. Praha: Institut rehabilitace zrakově postižených UK FHS.
|