Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Posluchačům jsou předkládány poznatky o mezinárodním pojetí komplexní rehabilitace osob s poruchami mobility v somatopedii. Praktický nácvik pohybových dovedností u osob s poruchami hybnosti s uplatňováním tehnických pomůcek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Posluchačům jsou předkládány poznatky o mezinárodním pojetí komplexní rehabilitace osob s poruchami mobility v somatopedii. Praktický nácvik pohybových dovedností u osob s poruchami hybnosti s uplatňováním tehnických pomůcek.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
FISCHER, J., ŠKODA, J. (2008). Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a ociálním znevýhodněním. Praha: Triton.
-
KÁBELE, F., KOLLÁROVÁ, E., KRACÍK, J., KOČÍ, J. (1992). Somatopedie. Praha : Karlova Univerzita.
-
KÁBELE, F. (1988). Rozvíjení hybnosti a řeči dětí s DMO. Praha: SPN.
-
RENOTIÉROVÁ, M. (2003). Somatopedické minimum.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
STRASSMEIER, W. (1996). 260 cvičení pro děti raného věku. Soubor cvičení pro děti s nerovnoměrným vývojem a děti handicapované. Praha: Portál.
|