Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Struktura škol a zařízení pro mentálně postižené. Integrační tendence. Výchova v rodině, ve škole a v mimoškolních zařízeních a její specifika.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Struktura škol a zařízení pro mentálně postižené. Integrační tendence. Výchova v rodině, ve škole a v mimoškolních zařízeních a její specifika.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Rozhovor
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
BAJO, I. - VAŠEK, Š. (1994). Pedagogika mentálne postihnutých. Bratislava: Sapientia.
-
Švarcová, I. (2007). Mentální retardace. Praha: Portál.
-
VALENTA, M. - KREJČÍŘOVÁ, O. (1992). Psychopedie - didaktika mentálně retardovaných. Olomouc: UP.
-
VALENTA, M. - MŰLLER, O. (2003). Psychopedie. Teoretické základy a metodika. Praha: Portál.
-
VALENTA, M. (1994). Péče o mentálně postižené v zahraničí.. Olomouc: UP.
|