Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Mironova Tabachová Jana, Mgr. Bc.
|
Obsah předmětu
|
Symptomatické poruchy řeči u senzorického, mentálního a somatického postižení Symptomatické poruchy řeči u PAS a Downova syndromu Alternativní a augmentativní komunikace Afázie, alexie, agrafie, akalkulie, apraxie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Získání vědomostí o jednotlivých okruzích narušené komunikační schopnosti. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Cséfalvay, Z. et al. (2008). Terapie afázie. Praha.
-
Csévalvay, Z., Lechta, V. (2013). Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. Praha.
-
Kerekrétiová, A. (2009). Základy logopédie. Bratislava.
-
Lechta, V. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
-
Lechta, V. (2002). Symptomatické poruchy řeči.. Praha: Portál.
-
LECHTA, V. (2005). Terapie narušené komunikační schopnosti.. Praha: Portál.
-
Škodová, E., Jedlička, I. et al. (2007). Klinická logopedie. Praha.
|