Předmět: Logopedie 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Logopedie 1
Kód předmětu USS/KVLO1
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vymezení logopedie jako vědního a studijního oboru, historie oboru, významné osobnosti 10 okruhů narušené komunikační schopnosti Organizace logopedické péče Možnosti logopedické prevence a osvěty Ontogeneze řeči Narušený o opožděný vývoj dětské řeči Lateralita Vybrané specificky zaměřené schopnosti Grafomotorika

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Logopedie jako interdisciplinární vědní obor-pojem,předmět,historie. Základní logopedická terminologie. Ontogeneze řeči. Narušený vývoj řeči. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Drnková, Z., Syllabová, R. (1991). Záhady leváctví a praváctví. Praha.
  • Kerekrétiová, A. (2009). Základy logopédie. Bratislava.
  • LECHTA, V. A KOL. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
  • Lechta, V. (1990). Logopedické repetitórium: teoretické východiská súčanej logopédie, moderné prístupy k logopedickej starostlivosti o osoby s narušenou komunikačnou schopnosťou. Bratislava: SPN.
  • Lechta, V. (2002). Symptomatické poruchy řeči.. Praha: Portál.
  • Mikulajová, M., Rafajdusová, I. (1993). Vývinová dysfázia: Špecificky narušený vývin reči. Bratislava.
  • Mlčáková, R. (2009). Grafomotrika a počáteční psaní. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr