Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení logopedie jako vědního a studijního oboru, historie oboru, významné osobnosti 10 okruhů narušené komunikační schopnosti Organizace logopedické péče Možnosti logopedické prevence a osvěty Ontogeneze řeči Narušený o opožděný vývoj dětské řeči Lateralita Vybrané specificky zaměřené schopnosti Grafomotorika
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Logopedie jako interdisciplinární vědní obor-pojem,předmět,historie. Základní logopedická terminologie. Ontogeneze řeči. Narušený vývoj řeči. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Drnková, Z., Syllabová, R. (1991). Záhady leváctví a praváctví. Praha.
-
Kerekrétiová, A. (2009). Základy logopédie. Bratislava.
-
LECHTA, V. A KOL. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
-
Lechta, V. (1990). Logopedické repetitórium: teoretické východiská súčanej logopédie, moderné prístupy k logopedickej starostlivosti o osoby s narušenou komunikačnou schopnosťou. Bratislava: SPN.
-
Lechta, V. (2002). Symptomatické poruchy řeči.. Praha: Portál.
-
Mikulajová, M., Rafajdusová, I. (1993). Vývinová dysfázia: Špecificky narušený vývin reči. Bratislava.
-
Mlčáková, R. (2009). Grafomotrika a počáteční psaní. Praha.
|