Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení pojmu kazuistika, zařazení do testových metod. Typy kazuistik. Obsah kazuistiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je umožnit studentům na "případové studii" aplikovat dosavadní získané znalosti a vědomosti právních, psychologických a pedagogických disciplín. Nejprve bude definována kazuistika, její zařazení do testových metod. Následně bude přiblížena její klasifikace, obsah, jednotlivé části, které by kazuistika měla obsahovat.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Rozhovor
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
-
CHRÁSKA, M. (2006). Úvod do výzkumu v pedagogice : Základy kvantitativně orientovaného výkumu. Olomouc.
-
Mihál Vladimír. (2003). Proč a jak psát kazuistiku?.
-
MONATOVÁ, L. (2000). Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido.
|