Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Náplní výukového předmětu je seznámit studenty se způsobem nabývání jazykové kompetence žáků se sluchovým postižením v českém jazyce. Obsah předmětu je zaměřen na specifika mluvní produkce v oblasti respirace, fonace a artikulace zvukové stránky českého jazyka v rámci individuální logopedické péče. Předávané informace se budou týkat lexikálně sémantické rovině, specifika slovní zásoby sluchově postiženého při percepci psaného texu. Součástí výuky je využívání vizuálně motorických systémů v jednosluchých konverzačních situacích.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Náplní výukového předmětu je obsah mluvní produkce v lexikálně sémontické rovině, specifika slovní zásoby sluchově postiženého, využívání vizuálně motorických systémů u jednosluchých konverzačních situacích.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru. Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Doporučená literatura
|
-
HRUBÝ, J. (1998). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu II.díl. Praha: FRPSP.
-
LANGER, J., SOURALOVÁ, E. (2006). Surdopedie - Andragogika. Olomouc: Unuverzita Palackého.
-
POTMĚŠIL, M. (2003). Čtení k surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
SOURALOVÁ, E. (2002). Čtení neslyšících. Olomouc: Univerzita Palackého.
|