Předmět: Surdopedie 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Surdopedie 1
Kód předmětu USS/KTSU1
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Náplní výukového předmětu jsou teoretické základy oboru surdopedie, historie péče o sluchově postižené a současný výchovně vzdělávací systém sluchově postižených.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Náplní výukového předmětu jsou teoretické základy oboru surdopedie, historie péče o sluchově postižené a současný výchovně vzdělávací systém sluchově postižených.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Dršata, J. a kol. Foniatrie - hlas, Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2011.
  • EVANS, L. (2001). Totální komunikace. Struktura a strategie. Hradec Králové:Pedagogické centrum.
  • FREEMAN, R. D. (1992). Tvé dítě neslyší.. Praha: FRPSP.
  • HRUBÝ, J. (1998). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu II.díl. Praha: FRPSP.
  • Hybášek, I., & Vokurka, J. (2006). Otorinolaryngologie. Praha: Nakladatelství Karolinum.
  • Janotová, N. (1991). Rozvíjení zrakového vnímání u sluchově postižených dětí předškolního věku: kapitoly ze surdopedie. Praha: Knižní podnikatelský klub.
  • Kiml, J. (1978). Základy foniatrie. Praha: Avicenum.
  • Klims, S. a kol. (1992). Neslyšící děti jsou děti. Praha: FRPSP.
  • Krahulcová, B. (2014). Komunikační systémy sluchově postižených. Praha: Beakra.
  • Langer, J., & Souralová, E. (2013). Výchova a vzdělávání osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Langer, J. (2013). Komunikace osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Langer, J. (2013). Úvod do pedagogiky osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Langer, J. (2013). Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • LEJSKA, V. (1995). Kompendium ORL dětského věku.. Praha: Grada.
  • SOURALOVÁ, E. (2002). Čtení neslyšících. Olomouc: Univerzita Palackého.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr