Předmět: Speciálněpedagogická diagnostika

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Speciálněpedagogická diagnostika
Kód předmětu USS/KTSPD
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
  • Svoboda Pavel, Mgr. Ph.D.
  • Hložek Zdeněk, MUDr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem disciplíny je seznámit studenty s teoretickými základy a obecnou metodologií spec. ped. diagnostiky. Z klinických metod je dán důraz na analýzu produktů /dětská kresba,hra/, posluchači jsou seznámeni i s přehledem standardizovaných diagnostických technik a metod.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Cílem disciplíny je seznámit studenty s teoretickými základy a obecnou metodologií spec. ped. diagnostiky. Z klinických metod je dán důraz na analýzu produktů /dětská kresba,hra/, posluchači jsou seznámeni i s přehledem standardizovaných diagnostických technik a metod.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • KOLUCHOVÁ, J - MORÁVEK, S. (1991). Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: UP.
  • KYSUČAN, J., KUJA, J. (1996). Kapitoly z teoretických základů speciální pedagogiky.. Olomouc: UP.
  • Vašek, Š. (2004). Špeciálnopedagogická diagnostika. Bratislava: Sapientia.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr