Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Červenková Barbora, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metody a techniky stimulace motoriky a grafomotoriky u osob s poruchami hybnosti s uplatňováním technických pomůcek. Nácvik sebeobsluhy, pracovních činností a dorozumívacích dovedností. Alternativní a augmentativní komunikace fyzicky handicapovaných.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Metody a techniky stimulace motoriky a grafomotoriky u osob s poruchami hybnosti s uplatňováním technických pomůcek. Nácvik sebeobsluhy, pracovních činností a dorozumívacích dovedností. Alternativní a augmentativní komunikace fyzicky handicapovaných.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
BENDOVÁ, P. (2006). Komprehenzivní rehabilitace u dětí s dětskou mozkovou obrnou.. Olomouc: VUP.
-
JONÁŠKOVÁ, V., MÜLLER, O., RENOTIÉROVÁ, M., VALENTA, M. (2006). Speciální pedagogika II.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
KÁBELE, F., KOLLÁROVÁ, E., KRACÍK, J., KOČÍ, J. (1992). Somatopedie. Praha : Karlova Univerzita.
|