Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Specifické poruchy učení - jejich terminologické vymezení, historie výzkumu, etiologie, symptomatologie a diagnostika. Deficity dílčích funkcí. Neuropsychologické přístupy. Psychosociální problémy dětí se specifickými poruchami učení. Specifické poruchy učení - jejich terminologické vymezení, historie výzkumu, etiologie, symptomatologie a diagnostika. Deficity dílčích funkcí. Neuropsychologické přístupy. Psychosociální problémy dětí se specifickými poruchami učení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Specifické poruchy učení - jejich terminologické vymezení, historie výzkumu, etiologie, symptomatologie a diagnostika. Deficity dílčích funkcí. Neuropsychologické přístupy. Psychosociální problémy dětí se specifickými poruchami učení.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Matějček, Z. (1987). Dyslexie.. Praha: SPN.
-
Pokorná, V. (2001). Teorie a náprava poruch učení a chování. Praha: Portál. Praha: Portál.
-
Smečková. ecifické poruchy školních dovedností - vstup do problematiky. Olomouc.
-
VITÁSKOVÁ, K. (2006). Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky.. Olomouc: Univerzita Palackého.
|