Předmět: Specifické poruchy učení 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Specifické poruchy učení 1
Kód předmětu USS/KTPU1
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Specifické poruchy učení - jejich terminologické vymezení, historie výzkumu, etiologie, symptomatologie a diagnostika. Deficity dílčích funkcí. Neuropsychologické přístupy. Psychosociální problémy dětí se specifickými poruchami učení. Specifické poruchy učení - jejich terminologické vymezení, historie výzkumu, etiologie, symptomatologie a diagnostika. Deficity dílčích funkcí. Neuropsychologické přístupy. Psychosociální problémy dětí se specifickými poruchami učení.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Specifické poruchy učení - jejich terminologické vymezení, historie výzkumu, etiologie, symptomatologie a diagnostika. Deficity dílčích funkcí. Neuropsychologické přístupy. Psychosociální problémy dětí se specifickými poruchami učení.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Matějček, Z. (1987). Dyslexie.. Praha: SPN.
  • Pokorná, V. (2001). Teorie a náprava poruch učení a chování. Praha: Portál. Praha: Portál.
  • Smečková. ecifické poruchy školních dovedností - vstup do problematiky. Olomouc.
  • VITÁSKOVÁ, K. (2006). Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky.. Olomouc: Univerzita Palackého.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr