Předmět: Náslechová praxe na speciálních školách 3

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Náslechová praxe na speciálních školách 3
Kód předmětu USS/KTNX3
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
  • Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahem předmětu Náslechová praxe na speciálních školách 3 je praktické seznámení studentů s edukačním procesem jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřských školách. Praxe probíhá prostřednictvím náslechů v blocích v mateřské škole speciální, nebo v rámci individuální či skupinové integrace v mateřské škole. Obsahové zaměření praxe navazuje na teoretické znalosti z přednášek a seminářů z jednotlivých speciálněpedagogických disciplín a umožňuje i aplikaci poznatků z oblastí širšího sociálního, pedagogického a propedeutického základu. Kontinuálně navazuje na předchozí praxe a pomáhá studentovi vytvořit komplexnější vhled do problematiky.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
Výstupy z učení
Cílem předmětu Náslechová praxe na speciálních školách 3 je praktické seznámení studentů s edukačním procesem jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřských školách. Praxe probíhá prostřednictvím náslechů v blocích v mateřské škole speciální, nebo v rámci individuální či skupinové integrace v mateřské škole. Obsahové zaměření praxe navazuje na teoretické znalosti z přednášek a seminářů z jednotlivých speciálněpedagogických disciplín a umožňuje i aplikaci poznatků z oblastí širšího sociálního, pedagogického a propedeutického základu. Kontinuálně navazuje na předchozí praxe a pomáhá studentovi vytvořit komplexnější vhled do problematiky.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Klapal, V. (2006). Pedagogická praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Musilová, M., & Musil, J. V. (2001). Asistentská praxe: cvičebnice a metodické vádemékum. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého.
  • Musilová, M. (2007). Metodika praxe.. Olomouc : UP.
  • MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2001). Asistentská praxe. Olomouc: UP.
  • Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr