Vyučující
|
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu Náslechová praxe na speciálních školách 2 je praktické seznámení studentů s realizací edukace jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v zařízení sociálních služeb. Praxe probíhá prostřednictvím náslechů v blocích v domově pro osoby se zdravotním postižením, v chráněném bydlení, v denním centru, v denním stacionáři atp. Obsahové zaměření praxe navazuje na teoretické znalosti z přednášek a seminářů z jednotlivých speciálněpedagogických disciplín a umožňuje i aplikaci poznatků z oblastí širšího sociálního, pedagogického a propedeutického základu. Kontinuálně navazuje na předchozí praxe a pomáhá studentovi vytvořit komplexnější vhled do problematiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Náslechová praxe na speciálních školách 2 je praktické seznámení studentů s realizací edukace jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v zařízení sociálních služeb. Praxe probíhá prostřednictvím náslechů v blocích v domově pro osoby se zdravotním postižením, v chráněném bydlení, v denním centru, v denním stacionáři atp. Obsahové zaměření praxe navazuje na teoretické znalosti z přednášek a seminářů z jednotlivých speciálněpedagogických disciplín a umožňuje i aplikaci poznatků z oblastí širšího sociálního, pedagogického a propedeutického základu. Kontinuálně navazuje na předchozí praxe a pomáhá studentovi vytvořit komplexnější vhled do problematiky.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Bednář, M. (2012). Kvalita v sociálních službách. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Čámský, P., Sembdner, J., & Krutilová, D. (2011). Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál.
-
Klapal, V. (2006). Pedagogická praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Klimtová, M., & Mrhač, J. (1988). Pedagogická praxe ve studiu učitelství I. stupně základní školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
Musilová, M., & Musil, J. V. (2001). Asistentská praxe: cvičebnice a metodické vádemékum. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého.
-
Musilová, M. (2007). Metodika praxe.. Olomouc : UP.
-
Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.
|