Předmět: Náslechová praxe na speciálních školách 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Náslechová praxe na speciálních školách 1
Kód předmětu USS/KTNX1
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahem předmětu Náslechová praxe na speciálních školách 1 je praktické seznámení studentů s edukačním procesem jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami na prvním stupni základních škol praktických a speciálních. Praxe probíhá prostřednictvím náslechů v blocích na základní škole praktické, na základní škole speciální, v rehabilitační třídě, nebo v rámci individuální či skupinové integrace na základní škole. Obsahové zaměření praxe navazuje na teoretické znalosti z přednášek a seminářů z jednotlivých speciálněpedagogických disciplín a umožňuje i aplikaci poznatků z oblastí širšího sociálního, pedagogického a propedeutického základu. Kontinuálně navazuje na úvodní exkurze a pomáhá studentovi vytvořit komplexnější vhled do problematiky.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
Výstupy z učení
Cílem předmětu Náslechová praxe na speciálních školách 1 je praktické seznámení studentů s edukačním procesem jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami na prvním stupni základních škol speciálních a praktických. Praxe probíhá prostřednictvím náslechů v blocích na základní škole praktické, na základní škole speciální, v rehabilitační třídě, nebo v rámci individuální či skupinové integrace na základní škole. Obsahové zaměření praxe navazuje na teoretické znalosti z přednášek a seminářů z jednotlivých speciálněpedagogických disciplín a umožňuje i aplikaci poznatků z oblastí širšího sociálního, pedagogického a propedeutického základu. Kontinuálně navazuje na úvodní exkurze a pomáhá studentovi vytvořit komplexnější vhled do problematiky.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Klapal, V. (2006). Pedagogická praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Musilová, M., & Musil, J. V. (2001). Asistentská praxe: cvičebnice a metodické vádemékum. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého.
  • Musilová, M. (2004). Individuální praxe: metodika a cvičebnice. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Musilová, M. (2007). Metodika praxe.. Olomouc : UP.
  • Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.
  • Nelešovská, A., & Svobodová, J. (2000). Pedagogická praxe: praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr