Předmět: Etopedie 5

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Etopedie 5
Kód předmětu USS/KTET5
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Polínek Martin Dominik, Mgr. Ph.D.
  • Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
  • Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
  • Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Školní poradenské pracoviště, školská poradenská zařízení, školská zařízení pro výkon institucionální výchovy a preventivně výchovnou péči a jejich možnosti intervence u dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování. - Diagnostické přístupy k dětem s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování (statické a dynamické přístupy). - Potenciál psychoterapeutických, socioterapeutických a kreativních přístupů u osob cílových skupin. - Specifika terapeutické a poradenské intervence u dětí s projevy problémového chování ADHD a poruch chování. - Specifika individuální práce (komunikace, vedení rozhovoru, poradenský proces, vztah pracovník klient). - Práce s rodinou, systemické a narativní přístupy. - Práce se skupinou, skupinová dynamika, specifika práce s dětskou skupinou. - Psychoterapeutické přístupy, využití prvků psychoterapie u osob cílových skupin. Terapeutický proces, vztah terapeut a klient). - Socioterapeutické přístupy, využití socioterapie u osob cílových skupin.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Cílem předmětu Etopedie 5 s intervencí bude seznámení studentů se základními typy intervencí u u dětí s projevy rizikového a problémového chování v podmínkách škol, školských poradenských zařízení, školských zařízení pro výkon institucionální výchovy preventivně výchovné péče. a. Zaměříme se na možnosti edukační, poradenské a terapeutické intervence pro osoby cílových skupin budeme specifikovat vybrané intervenční programy.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Kuja, J., Floder, J. (1989). Etopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Matoušek a kol. (2001). Základy sociální práce. Praha : Portál.
  • Matoušek, O. (1996). Práce s rizikovou mládeží. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr