Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je orientován na získání poznatků z oblasti speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením s důrazem na edukační proces a související aspekty. Obsahově předmět navazuje na USS/KSTY2.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je orientován na získání poznatků z oblasti speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením s důrazem na edukační proces a související aspekty. Obsahově předmět navazuje na USS/KSTY2.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Splnění podmínek stanovených vyučujícím na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Ludíková, L., Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : Vydavatelství UP.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Mimoškolní aktivity a speciálněpedagogické působení na osoby se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
RŮŽIČKOVÁ, V. (2006). Integrace zrakově postiženého žáka do základní školy.. Olomouc: VUP.
-
Smýkal, J. Pohled do dějin slepeckého písma.
-
Wiener, P. (2006). Prostorová orientace zrakově postižených.. Praha : Institut rehabilitace zrakově postižených UK FHS.
|