Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Struktura škol a zařízení pro mentálně postižené. Integrační tendence. Výchova v rodině, ve škole a v mimoškolských zařízeních. Společenské uplatnění mentálně postižených.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Struktura škol a zařízení pro mentálně postižené. Integrační tendence. Výchova v rodině, ve škole a v mimoškolských zařízeních. Společenské uplatnění mentálně postižených.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
KREJČÍŘOVÁ, O. (1998). Estetická výchova mentálně retardovaných.. Olomouc: Netopejr.
-
Krejčířová, O. (2004). Profesní příprava a pracovní uplatnění osob s mentálním postižením. Ostrava, Montanex.
-
ŠVARCOVÁ, I. (2006). Mentální retardace. Praha: Portál.
-
VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2009). Psychopedie. Praha: Parta.
|